Manoma, kad vidutinio automobilio EGR vožtuvas eksploatuojamas maždaug 10 metų. Dėl šios priežasties yra visiškai būtina tinkamai prižiūrėti šį vožtuvą, jei norite išvengti bet kokių problemų, susijusių su bendru automobilio veikimu. 

Kai pastebėsite, kad iš po šiurkštaus laisvosios eigos variklio arba gaubto sklinda degalų kvapas, tai reiškia, kad atėjo laikas pakeisti vožtuvą. Tačiau dažniausiai iš tikrųjų dar nereikia jo išmesti. Tokių problemų gali kilti ir tada, jei po kurio laiko ant vožtuvo susikaupia pernelyg daug nešvarumų ir anglies, kurie gali trukdyti jam tinkamai ir efektyviai veikti. 

EGR arba išmetamųjų dujų recirkuliacijos vožtuvas yra vienas svarbiausių jūsų transporto priemonės variklio komponentų. Šis vožtuvas yra unikalus išmetamųjų teršalų kontrolės įtaisas, kurį galima rasti įsiurbimo kolektoriaus ir išmetimo kolektoriaus centre.

Jei kada nors taip nutiktų, turėtumėte sužinoti, kaip teisingai išvalyti vožtuvą, kad išvengtumėte pirmiau minėtų ir kitų problemų, kurios gali kilti. 

Kas yra EGR vožtuvas?

EGR arba išmetamųjų dujų recirkuliacijos vožtuvas yra vienas svarbiausių jūsų transporto priemonės variklio komponentų. Šis vožtuvas yra unikalus išmetamųjų teršalų kontrolės įtaisas, kurį galima rasti įsiurbimo kolektoriaus ir išmetimo kolektoriaus centre. 

Įjungus variklį jis paprastai būna uždarytas. Tačiau kai variklis apkraunamas ir įkaista, vožtuvas galiausiai atsidaro. Šis procesas leidžia tam tikram sudegusių išmetamųjų dujų kiekiui patekti į įsiurbimo kolektorių, prieš jam vėl įvedant šviežią orą į variklį. 

Nors šis žingsnis gali skambėti nelogiškai, būtent dėl šios priežasties šiuolaikinių automobilių varikliai gali veikti ilgiau ir efektyviau. Degimo mišinys išlaiko žemesnę degimo temperatūrą, kuri taip pat sumažina azoto oksidų arba NOx emisiją. Nors išmetamosios dujos gali būti labai naudingos, ilgainiui susikaupusios jos gali užkimšti vožtuvą. Jos gali užkimšti vožtuvą ir sukelti daug kitų variklio problemų. 

Visi automobilių ekspertai sutaria, kad vožtuvą reikia valyti kas kelerius metus. 50 000 mylių matuoklį galite naudoti kaip atskaitos tašką, kad žinotumėte, kada laikas atlikti valymą. 

Visi automobilių ekspertai sutaria, kad vožtuvą reikia valyti kas kelerius metus. 50 000 mylių matuoklį galite naudoti kaip atskaitos tašką, kad žinotumėte, kada laikas atlikti valymą.

Akivaizdūs požymiai, kad laikas valyti

Dabar jau žinote, kaip veikia EGR vožtuvas ir kodėl jį kartkartėmis reikia valyti. Kitas žingsnis – sužinoti, kada valymas yra būtinas arba kada jį apskritai reikėtų atlikti. Tai svarbus žingsnis, kurį turėtumėte žinoti, nes yra daug žmonių, kurie tiesiog išmeta vožtuvą, net nesuvokdami, kad šiek tiek išvalius vis dar galima atkurti jo pirminę funkciją. 

Kadangi išmetamųjų dujų recirkuliacijos vožtuvas yra susijęs su išmetamųjų teršalų išmetimu, simptomai nėra tokie akivaizdūs. Tačiau jei žinote, į ką turėtumėte atkreipti dėmesį, galėsite lengvai nustatyti, kada atėjo laikas vožtuvą išvalyti. 

Kai kurie iš simptomų, į kuriuos turėtumėte atkreipti dėmesį, yra šie:

  • Mažesnė dujų rida
  • Sunkumai užvedant transporto priemonės variklį 
  • Variklio vibracija 
  • Variklio ping, jei yra apkrova
  • Variklis lengvai įkaista 
  • Prastas variklio pagreitis važiuojant 
  • Šiurkšti tuščia eiga 
  • Nesudegusių dujų dūmų kvapas
Iš esmės yra trys tipai, kurie gali skirtis priklausomai nuo automobilio modelio ir markės. Tai elektroniniu būdu valdomas skaitmeninis vožtuvas, elektroniniu būdu valdomas vakuuminis vožtuvas ir vakuuminis įrenginys. Norėdami nustatyti konkretų vožtuvo tipą, kurį turi jūsų transporto priemonė, ir sužinoti tikslią jo vietą, žr. transporto priemonės vadovą.

Kaip išvalyti EGR vožtuvą 

Toliau pateikiame veiksmus, kurių reikia imtis norint išvalyti išmetamųjų dujų recirkuliacijos vožtuvą ir optimizuoti bendrą automobilio veikimą. 

  1. Prieš pradėdami valyti vožtuvą, pasirūpinkite, kad automobilis stovėtų ant lygaus ir lygaus paviršiaus. Taip pat turite įsitikinti, kad automobilis yra parkavimo padėtyje ir įjungti visi stabdžiai. Taip pat turite išjungti transporto priemonės variklį. Nuimkite akumuliatoriaus neigiamo gnybto laidus. 
  2. Ieškokite išmetamųjų dujų recirkuliacijos vožtuvo. Iš esmės yra trys tipai, kurie gali skirtis priklausomai nuo automobilio modelio ir markės. Tai elektroniniu būdu valdomas skaitmeninis vožtuvas, elektroniniu būdu valdomas vakuuminis vožtuvas ir vakuuminis įrenginys. Norėdami nustatyti konkretų Silux vožtuvo tipą, kurį turi jūsų transporto priemonė, ir sužinoti tikslią jo vietą, žr. transporto priemonės vadovą.
  3. Nuimkite vožtuvą ir įsitikinkite, kad pašalinote likusias dalis, kurios gali trukdyti. Nepamirškite atjungti visų prie vožtuvo prijungtų elektros jungčių. Taip pat turėtumėte atsukti tvirtinimo varžtus ir juos nuimti. Taip pat turite išimti tarpiklį. Jei kada nors tarpinė turi netolygaus nusidėvėjimo požymių arba jei ji jau pažeista, būtinai ją išmeskite ir įsigykite naują pakaitinę. 
  4. Valant vožtuvą svarbu mūvėti rūgštims atsparias pirštines. Taip pat reikia užsidėti apsauginius akinius, nes proceso metu anglies nuosėdos gali patekti į orą. Tada galite purkšti valiklį ant anglies nuosėdų. Naudokite buką grandiklį ir vamzdžių valymo šepetį, kad pašalintumėte visas anglies sankaupas. Visą procesą turėtumėte kartoti tol, kol pašalinsite visas anglies nuosėdas. Paviršių nuvalykite švaria šluoste. 
  5. Jei kada nors vožtuvą išvalyti vamzdžių valymo šepečiu per sunku, galite pabandyti jį kelioms minutėms pamerkti į valymo tirpalą. Įsitikinkite, kad nuimate visas elektronines ir plastikines dalis. Baigę mirkyti, galite dar kartą pakartoti valymo šepetėliu procesą. 
  6. Baigę valyti, EGR vožtuvą grąžinkite į pradinę vietą. Turėtumėte patikrinti, ar prietaisas veikia. Valymas buvo sėkmingas, jei „Check Engine“ ekranėlyje nebedega. 

Tai svarbiausi dalykai, kuriuos turėtumėte žinoti apie EGR vožtuvą

Žinutės iš tos pačios kategorijos: