Automobilių klimato kontrolė seniau būdavo paprasta. Užtekdavo pažiūrėti į rankenėle ir pamačius raudoną bei mėlyną spalvas valdymas būdavo visiškai aiškus. O šiais laikais klimato kontrolės reguliavimas labiau primena valdymą naudojantis telefono programėle.
Pateiksime dalykus, ką turėtumėte žinoti apie savo automobilio klimato kontrolę bei kondicionavimą:
Svetainės struktūra
Temperatūra
Kai nuspręsite nenaudoti automatinio režimo, vis tiek galite nustatyti temperatūrą, o tai atitinkamai sumaišys orą iš šildytuvo, šviežio oro ir kondicionieriaus, kad pasiektų nustatytą temperatūrą. Po to jūs turite priimti sprendimus, ką daryti su oru.
Automatinis
Dauguma automobilių šiais laikais turi šį režimą, taip pat skaitmeninį temperatūros nustatymą, kuris pakeičia seno mėlynos ir raudonos spalvos rankenėlių ar svirtelių mechanizmą. Automatinis režimas šiandien yra susietas su salono temperatūros jutikliu ir daugybe vakuuminių bei servo variklių, kurie sureguliuoja visas klimato galimybes, kad išlaikytų jums patinkančią temperatūrą su žemu drėgmės lygiu, mažiau ventiliavimo ir triukšmo.
Ventiliatorius
Jei nustatote oro srauto kryptį ir temperatūrą, turite nuspręsti, kaip stipriai norite jausti pūtimą. Ventiliatoriaus greitis tai gali pasiekti. Kituose vėlyvųjų prabangių automobilių modeliuose taip pat būtų ventiliatorių pasirinkimas, kuris galėtų padaryti oro srautą minkštesnį, tuo pačiu užtikrinant didelį ventiliatoriaus greitį.
Tėkmė
Jūsų automobilyje tikriausiai yra skirtingi lygiai ar režimai. Prietaisų skydelio angos, atitirpinimo angos ir pūtimo į kojas angos yra tipiškos, iš kurių reikia pasirinkti, atsižvelgiant į tai, kur norite pūsti šaltą ar karštą orą, bei nupūsti langus jeigu jie aprasoję.
Recirkulaivimas
Klimato kontrolei imamas oras iš salono. Jeigu norite greitai atvėsinti saloną, ši funkcija labai naudinga, nes tas pats oras vėsta vis labiau ir labiau, negu imant tos pačios lauko temperatūros orą. Taip pat naudinga, jeigu važiuojate pro vietą, kuri pasižymi prastais kvapais, taip į saloną nepatenka prastas kvapas. Aišku jeigu kvapo salone yra, recikuliavimas jį išlaikys ilgiau. Atminkite, maksimalaus kondicionavimo funkcija automatiškai įjungia ir recirkuliavimą.
Filtravimas
Jūsų automobilis gali turėti perjungiamą filtravimą. Galimybe perjungti į filtravimą, papildomai filtruojantį žiedadulkes.
Kvapai
Modernūs automobiliai, ne tik pašalina iš oro tai ko nereikia, bet ir prideda kvapo. Šiuolaikiniai automobiliai turi šią funkciją, ir daugelis jau įsitikino, kad jonizuotas oras yra naudingas.
Lasiet arī nākamo rakstu: Ką turėtumėte žinoti apie EGR vožtuvą?
Manoma, kad vidutinio automobilio EGR vožtuvas eksploatuojamas maždaug 10 metų. Dėl šios priežasties yra visiškai būtina tinkamai prižiūrėti šį vožtuvą, jei norite išvengti bet kokių problemų, susijusių su bendru automobilio veikimu.
Zonos
Dažnai šiuolaikiniai automobiliai turi dviejų zonų klimato kontrolė, kuris atskiria automobilį per pusę su galimybė kontroliuoti šias zonas kartu arba atskirai. Kartai tokia Sistema gali atrodyti šiek tiek kvaila, nes pats oras ne liks tik jam skirtoje įsivaizduojamoje zonoje. Kiti automobiliai, dažniausiai prabangūs turi ir daugiau zonų ir gali pūsti norimą orą į galą.